Search This Blog

Saturday, June 29, 2013

KENCING SEDAP ! BERAK PUN SEDAP !



Apabila seseorang itu buang air kecil dan besar pastinya terasa sedap dan nikmat ketika bahan itu keluar dan bukannya terasa sakit. Kenapa terjadinya begitu? Bayangkan apabila kita membuang air kecil atau besar terasa sangat sakit atau siksa.  Tentu manusia itu takut untuk makan dan minum kerana takut untuk membuang air. 

KENAPA TUHAN JADIKAN BEGITU?  JAWAPANNYA MUDAH SAJA, TUHAN BERIKAN NIKMAT KEPADA MANUSIA. Tetapi nikmat asas ini dengan mudah dilupakan atau tidak diendahkan manusia. Apabila dihinggapi penyakit batu karang dan ketika kencing terasa amat sakit baru mereka sedar akan betapa besarnya nikmat ini.
Kencing dan berak dapat membuang sedikit panas badan dan juga  sedikit neraka batin dalam batin manusia.

 Banyak lagi nikmat pada tubuh badan manusa yang tuhan berikan. Dengan minda yang terbuka dan hati yang ikhlas tentu kita dapat mencari dan mengenalpasti nikmat pada tubuh manusia yang diberikan tuhan agar kita jadi manusia yang bersyukur.



AL MAHDI AL MUNTAZAAR

1 comment:

Anonymous said...

Apa tak sedapnyer... Kerana disitulah letaknya lobang syurga dan lobang neraka.. Apalagi kalo kencing sedap, ya amat lagilah sedapnya.. Begitu juga masa berak juga sedap, kerana kepala taik terurut postate gland yg bersambong dgn urat2 kote. Itu pasal masa berak, kote tegang menyacak.. Itu pasal gays lebeh suka lobang neraka yg kemut keliling, dari lobang syurga. Kecuali mereka yg dah terkena bahang neraka, lobang juboknyer dah tumbuh bunga....