Search This Blog

Thursday, February 14, 2013

Apa maksud perempuan dengan ‘Menjaga’


“….aku jatuh hati padanya, aku ingin memilikinya, aku ingin MENJAGA dia, aku ingin mencintai ia, aku ingin hidup dengannya…..” ini adalah petikan dari lagu Ainan Tasnim aku suka dia.

Secara kasarnya seorang perempuan bergelar isteri menjaga makan minum dan rumah tangga serta anak-anak suaminya. Itu adalah makna zahirnya. Tetapi jika dikaji batin dan hati perempuan, menjaga mempunyai makna lebih dari itu. 

Makna batin yang pertama adalah 'menjaga' batin dan hati suaminya daripada tertarik kepada perempuan lain. Ini dilakukan dengan ‘membuat’ atau mengkufurkan hati suaminya serta batinnya menyebabkan wajahnya hitam. Secara tidak langsung para isteri telah  menghalang perkembangan, peningkatan batin dan pembersihan hati si suami dalam ajaran agama. Amalan agama adalah untuk membersihkan batin dan meningkatkan batin, jika ini dihalang oleh para isteri maka si suami selamanya kufur dan jahil dan sesat hingga mati, maka selamat jalanlah kedua-dua suami isteri ini ke NERAKA JAHANNAM !!!!!!. Perkara ini dilakukan oleh 99% perempuan melayu di Malaysia, maka wahai para lelaki di luar sana maka pandai-pandailah memilih perempuan yang betul dan bersih batinnya untuk dijadikan isteri. Sebelum berkahwin atau semasa bercinta perempuan sudah pun melakukan langkah ini (dan telah menjadi seolah-olah satu budaya di kalangan wanita melayu) kepada teman lelakinya, kerana kebanyakan perempuan -perempuan di Malaysia telah terlalu mengikut perasaan takut kehilangan suami mereka dan termakan hasutan syaitan dan iblis yang terdiri daripada perempuan manusia (perempuan yang beriblis dalam batin mereka) dan iblis halus yang sentiasa menyesatkan dan merosakkan batin manusia.





AL MAHDI AL MUNTAZAAR

No comments: