Search This Blog

Sunday, June 16, 2013

ARAK TIDAK LAGI HARAM!!! SYARATNYA…..





ARAK TIDAK LAGI HARAM pada zaman imam Mahdi dengan SYARAT TIDAK MEMINUMNYA SEHINGGA MABUK. Jika meminumnya dengan terlalu banyak hingga mabuk hukumnya adalah haram.



Arak dalam kuantiti yang sedikit dapat membakar lemak dalam badan dan seterusnya dapat mengekalkan berat badan, mengelakkan daripada berat badan menjadi berlebihan atau menjadi obes atau terlalu gemuk. Manusia pada zaman hadapan mempunyai umur yang panjang dan tidak berkerja, oleh itu mereka makan dalam jangka masa yang panjang dan mudah menjadi gemuk, oleh itu arak dalam kuantiti yang tidak memabukkan membantu mereka mengekalkan berat badan. Arak dalam kuantiti yang tidak memabukkan/sedikit tidak merosakkan hati atau menjejaskan kesihatan.



Tetapi jika ada orang yang mabuk, mereka pasti membuat kacau dan orang pada zaman hadapan tidak suka keadaan itu dan ada saja orang lain yang akan membunuh mereka. Oleh kerana takut dibunuh orang-orang pada zaman hadapan takut untuk minum arak sehingga mabuk, mereka minum sedikit-sedikit kerana mereka ada banyak masa untuk duduk minum.


 


AL MAHDI AL MUNTAZAAR

No comments: