Search This Blog

Thursday, August 14, 2014

PENCIPTAAN SYURGA TERTINGGI UNTUK UMAT IMAM MAHDI

Sesungguhnya syurga tertinggi adalah syurga imam Mahdi daan umatnya kerana dia adalah utusan tuhan yang terakhir dan terbesar.

 Penciptaan syurga tertinggi adalah dari kalimah 'subhanallah'. Pada ketika imam Mahdi masih beragama islam Muhammad dan belum mengetahui dirinya imam Mahdi dan belum membawa ajaran zahir, dua malaikat di kiri kanannya menyuruhnya mengucapkan ' subhanallah' sambil berniat mencipta syurga, lalu terbentang luaslah syurga tertinggi dengan cahaya kuning keemasan di dalamnya. Ia menantikan ahli-ahli baru untuk memasukinya.

Pada hari setelah dia diberitahu oleh pengikutnya bahawa dia adalah imam mahdi, tuhan memberinya kuasa  'kun fa yakun' lalu dia dapat meruntuhkan neraka dan membebaskan penduduknya lalu masuk ke syurga. Tetapi neraka terdiri semula menantikan mangsa baharu.

Sesungguhnya kuasa ' kun fa yakun' hanya diberi sebentar dan tidak boleh dimiliki sepenuhnya kerana manusia tidak layak memilikinya kerana manusia akan tersesat jika memiliknya. Sesungguhnya nabi-nabi adalah mengikut kehendak tuhan dan bukan mengikut kehendak mereka sendiri.

Jika imam Mahdi berjaya membina kerajaan dunianya, syurga tertinggi akan menjadi syurga terbesar bilangan umatnya, jika gagal syurganya hanya seperti syurga nabi lain dari segi bilangan umatnya.





AL MAHDI AL MUNTAZAAR

No comments: