Search This Blog

Monday, January 26, 2015

RAKYAT MALAYSIA YANG SUKA MEMANIPULASI UNDANG-UNDANG

Undang-undang demi undang diperkenalkan, tetapi adakah ia berfungsi seperti diharapkan atau hanya untuk kepentingan pihak tertentu saja.

Contohnya dalam kes liwat Anwar Ibrahim, dia dikenakan penjara lima tahun, tetapi dalam kes liwat yang dilakukan oleh ramai pelajar senior ke atas pelajar junior di sekolah berasrma seperti MCKK, SAS dll  mereka tidak kena tindakan apa-apa pun, tetapi Anwar Ibrahim dikenakan tindakan undang-undang.  Ini adalah satu comtoh manipulasi undang-undang yang tidak adil dan hanya untuk kepentingan pihak tertentu dan bukan undang-undang untuk kesejahteraan rakyat. Kalau untuk kesejahteraan rakyat tentu tidak ramai golongan gay dan lesbian yang lahir dari sekolah berasrama dan sekolah berasrama penuh yang kini ramai di Malaysia.

Undang-undang yang baru nak di gubal iaitu hukuman dan tindakan undang-undang terhadap ibu bapa yang merotan anak. Undang-undang ini dengan mudah boleh dimanipulasi, terutama dalam kes penceraian yang melibatkan hak penjagaan ke atas anak, pasangan boleh mengatakan bahawa pasangannya pernah merotan anak  ke tahap keadaan tertentu yang boleh melucutkan hak penjagaan. Sesungguhnya rakyat Malaysia sangat pandai mempergunakan dan memanipulasi undang ditambah dengan peguam berotak iblis yang pandai seperti iblis, yang salah boleh terlepas, yang berada di pihak benar boleh dipersalahkan. Sesungguhnya undang-undang Malaysia bukan benar-benar dipergunakan untuk menolong atau untuk kesejahteraan rakyat.


AL MAHDI AL MUNTAZAAR

No comments: