Search This Blog

Wednesday, January 25, 2017

MATI HIDUP SEMULA

Nabi-nabi sebelum  nabi Muhammad tidak membenarkan pengikut mereka berperang melawan orang-orang  yang menentang ajaran mereka. Lalu mereka sama ada melarikan diri ke tempat lain atau dibunuh oleh musuh-mussuh mereka.Satu-satunya nabi yang mengajar pengikutnya berperang ialah nabi muhammad yang mengajarkan tentang mati syahid.

Imam mahdi tidak mengajarkan berperang dengan musuh kepada pengikut dan juga tidak mengajarkan berperang untuk mati syahid. Pengikut imam Mahdi tidak berperang dengan musuh atau orang-orang yang mahu menentang mereka, cukuplah imam Mahdi seorang yang berperang. Tetapi imam mahdi mengajarkan mati hidup semula kepada pengikutnya. Pengikutnya tidak berperang dengan musuh tetapi mereka berperang sesama mereka sendiri akibat perselisihan faham antara mereka mengenai imam Mahdi. Apabila mati berbunuhan antara satu sama lain mereka akan berjumpa tuhan dan tuhan akan menyuruh mereka kembali ke dunia setelah menjawab persoalan mereka.


2 comments:

Hamba Allah said...

Bodoh betul blog awak ni. mungkin akal awak tak berapa waras. rajin2 solat dan pergi ke masjid ye

Hisham said...

Setuju 500%. Elok penulis blog ni simpan sikit kebodohannya utk anak cucunya nanti. Jgn diluahkan srmua kebodohan tu di sini. Tulisannya terlalu jauh terbabas dari kebenaran. Islam tidak menerima hujah yg tidak ada asas yg kukuh. Cerita penulis 99.9% karut!