Search This Blog

Tuesday, August 20, 2013

POYO, SEMPOI, MATURED DAN BABY FACE




4 perkataan yang menyesatkan ini sering digunakan oleh remaja untuk merujuk kepada perkara tertentu. Remaja lebih tahu maknanya dan lebih tahu bila akan digunakan, dan biasanya ia digunakan untuk menyakitkan hati dan menyesatkan hati dan batin remaja lain. Perkataan ini dan penggunaannya dilhamkan oleh jin dan iblis kepada manusia untuk menyesatkan golongan manusia yang baik.



 Perkataan Baby face contohnya digunakankan untuk merujuk kepada remaja lelaki yang bermuka tampan dan comel dan seterusnya mengaitkan mereka dengan homoseksual, pada hal mereka tidak begitu. Sebab itu ia  dikatakan perkataan menyesatkan yang melabel orang lain secara tidak adil, orang yang melemparkan perkataaan ini adalah kuda tunggangan iblis dan syaitan. 

Perkataan  Matured biasa ditujukan untuk golongan berhati dan bermuka kufur, apabila dipanggil matured orang akan suka keadaan kufur itu dan mengikutinya, sebenarnya mereka yang menggunakan perkataan ini sedang menyebarkan kekufuran. Ia jelas adalah perbuatan dan budaya iblis dan syaitan yang menyebarkan kekufuran dan kesesatan. Manusia yang menggunakannya jelas adalah manusia iblis atau tentera iblis. Perkataan poyo dan sempoi juga adalah perkataan ilham dari iblis untuk menyesatkan manusia. Banyak lagi perkataan menyesatkan dan mengkufurkan hati yang digunakan oleh kanak-kanak dan remaja sekolah dan ternyata sekolah menjadi tempat berkumpul untuk menyebarkan kesesatan dan kekufuran terutama di sekolah berasrama.



AL MAHDI AL MUNTAZAAR

No comments: